foto
IBANEZ No. 2369B BASS
nr F800774
rok 1980
Ciekawy, i tak naprawdę pionierski miks fenderowskich stylów P i J z zakładów FujiGen w Matsumoto, przedstawiciel serii Silver, z klonową szyjką z solidnymi, otwartymi maszynkami Gotoha i 20-progową, klonową podstrunnicą bez bindingu, za to z prostokątnymi, czarnymi markerami, przykręconą czterema wkrętami do jesionowego (sen) korpusu obustronnie okleinowanego brzozową sklejką o wykończeniu Sunburst, z dwoma jednocewkowymi basowymi przetwornikami Alnico: P (Split) i J, włączanymi do akcji 3-pozycyjnym przełącznikiem ulokowanym na „szylkretowym” pickguardzie oraz standardowym mostkiem z zaczepionymi nań strunami; w celu rozszerzenia zakresu brzmieniowego przetwornik P przesunięto w stosunku do fenderowskiego pierwowzoru o około 50mm w stronę szyjki, co z kolei wymusiło rezygnację z oparcia na kciuk, mocowanego wówczas już nad strunami; model ten wprowadzony do oferty w roku 1975 był pierwszą konstrukcją łączącą dwa basowe trendy P i J, tak więc na tym polu Ibanez wyprzedził znacznie Fendera, który zdecydował się na podobne rozwiązanie dopiero w roku 1984, i to, co ciekawe w instrumentach produkowanych w tych samych zakładach FujiGen; seria Silver oferowała instrumenty wysokiej klasy skutecznie konkurujące z produktami będących wówczas w kryzysie firm amerykańskich, po serii procesów o łamanie praw autorskich w połowie lat '70 ubiegłego wieku Ibanez stopniowo rezygnował z kopiowania skupiając się na własnych, oryginalnych konstrukcjach, co zaczęło przynosić wymierne korzyści windując firmę do światowej czołówki.
foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto