foto
IBANEZ No. 2373 BASS
rok 1973
Niezbyt wierna (głównie za sprawą znacznie uproszczonego układu elektrycznego), ale efektowna, wykończona w orzechu pełnoskalowa (34") replika basu Gibson Les Paul, z 3-częściową, klonową szyjką z ekonomicznymi maszynkami Gotoha w blaszanych obudowach na symetrycznej główce z inkrustowaną, stylizowaną koroną i 22-progową, ożyłkowaną, palisandrową podstrunnicą z punktowymi markerami, przykręconą (w opozycji do oryginalnej konstrukcji set-neck) czterema wkrętami do dwuwarstwowego, przełożonego klonowym fornirem mahoniowego korpusu SC z tłoczonym z mahoniowej sklejki, wypukłym topem zabezpieczonym bindingiem, z dwoma ceramicznymi przetwornikami jednocewkowymi King's Tone zawieszonymi na charakterystycznych, metalowych ramkach, sterowanymi rozbudowanym układem korekcyjnym i prostym, choć nieźle pomyślanym mostkiem/strunociągiem z nastawnym tłumikiem; model ten próbował dorównać zaawansowanemu technicznie, 24-progowemu Gibsonowi Les Paul Bass z roku 1969, trzy lata później zmodyfikowanemu i przemianowanemu w 22-progowego Les Paula Triumpha o skróconej skali (z powodu podobieństwa do bliźniaczej gitary często określanego jako Gibson Les Paul Recording Bass), całą, dość liczną rodzinę tych instrumentów zaopatrzono w nowoczesne przetworniki o niskiej impedancji Low-Z (w gitarach jednocewkowe, w basach dwucewkowe i aż sześcioodczepowe), niestety ze względów ekonomicznych ibanezowskie kopie obu tych basów (No. 2373 - Gibson Les Paul Bass i No. 2381 - Gibson Les Paul Triumph Bass) wyposażono w tradycyjne przetworniki jednocewkowe „udające” jedynie gibsonowskie Low-Z; w tym egzemplarzu użytkownik zmodyfikował układ korekcyjny dodając dodatkowy, czwarty potencjometr.
foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto