foto
MAYA RIPPER COPY BASS
rok 1976
Solidna replika Gibsona Rippera z roku 1973 skopiowana już trzy lata później w japońskich zakładach w Kobe; z klonową szyjką ze wzmocnieniem Volute, solidnymi, otwartymi maszynkami Gotoha na gibsonowskiej, symetrycznej główce i 20-progową (przy menzurze 34,5"), klonową podstrunnicą z punktowymi markerami, wklejoną w jesionowy (sen) korpus DC z dwoma humbuckerami sterowanymi pasywnym, za to dość zaawansowanym układem korekcyjnym (regulatory: Volume, Midrange Q-System wspomagany dławikiem i Tone + 4-pozycyjny obrotowy przełącznik przetworników ze zmianą rodzaju ich łączenia szeregowo-równolegle i odwracaniem fazy jednego z nich) rozlokowanym na „szylkretowym” pickguardzie oraz charakterystycznym, osadzonym 3-punktowo w korpusie mostkiem ze strunami zaczepionymi od spodu; warto zwrócić uwagę na wierne kopie zaprojektowanych dla Gibsona przez Billa Lawrence'a nowatorskich w owym czasie przetworników Super Humbucker w plastikowych obudowach typu Soapbar kryjących nietypowo, bo horyzontalnie umiejscowione cewki z ceramicznymi magnesami Inox (nie należy ich mylić z innymi ceramicznymi gibsonowskimi Lawrence'ami oznaczonymi tą samą nazwą, przypisanymi jednak gitarze.
foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto foto