foto
NATIONAL LP 477-2B
rok 1970
Ciekawa adaptacja lespaulowskiego stylu do basu spod znaku Nationala* z Japonii, z klonową szyjką z ekonomicznymi maszynkami Gotoha w blaszanych puszkach o czarnych, plastikowych pokrętłach na symetrycznej główce ze wzmocnieniem Volute i 22-progową (plus próg „0”), palisandrową podstrunnicą z prostokątnymi markerami z perloidu, przykręconą 4-punktowo poprzez charakterystyczną płytkę szyjki do sklejonego z dwóch warstw nato korpusu z wypukłym topem z brzozowej sklejki i dwoma ceramicznymi humbuckerami w metalowych puszkach sterowanymi „zapożyczonym” od Les Paula układem korekcyjnym, warto zwrócić uwagę na geometrię tego basu, gdzie szyjka łączy się z korpusem pod kątem zbliżonym do tego z gitar arch-top (z LP włącznie), rozwiązanie to wymusiło zastosowanie swobodnego, stosunkowo wysokiego, drewnianego, dwuczęściowego mostka o regulowanej wysokości oraz, co jeszcze ciekawsze, unikatowego w tego typu instrumentach trapezowego strunociągu; basom tym towarzyszyły na rynku zbliżone stylistycznie gitary LP 457-2.
*National Guitars - znana przede wszystkim z pionierskich gitar rezofonicznych firma założona w roku 1927 przez George'a Beauchampa i Johna Dopyera'ę z jego dwoma kuzynami w Los Angeles, w swojej burzliwej historii miała też epizod „elektryczny”, szczególnie pod rządami Valco w latach '40-'70 ubiegłego wieku, produkując gitary i basy, najpierw w USA, później także w Japonii.
foto foto foto foto foto foto foto foto foto