KAY ET-200
nr 109672
rok 1967
Budżetowy Kay z Tajwanu ze sklejoną z wielu warstw nato szyjką z ekonomicznymi, zepolonymi, odkrytymi maszynkami i 22-progową (plus próg „0”), klonową, ebonizowaną, ożyłkowaną podstrunnicą z punktowymi markerami, przykręconą czterema wkrętami do obustronnie oklejonego klonem korpusu o wykończeniu Sunburst ze względu na swój kształt zwanego Tulip, z dwoma jednocewkowymi, ceramicznymi przetwornikami w metalowych puszkach sterowanymi dwoma ślizgowymi przełącznikami i układem korekcyjnym V+T, z prostym, dwuczęściowym, metalowym mostkiem o regulowanej wysokości i tremolem zdradzającym wpływy Bigsby'ego; te popularne niegdyś gitary i towarzyszące im basy EB oferowano także pod innymi markami m.in. Harmony, Teisco czy Kawai; w latach '60 gitarowe szyjki sklejane z kilkudziesięciu warstw drewna o równoległym układzie słojów produkowały też firmy niemieckie, głównie Framus (który był prawdopodobnie pionierem w tej dziedzinie), po latach zapomnienia technologię multilaminated przypomniały m.in. Martin, Kubicki, a nawet Gibson.